Arusha!!! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Pietie Visser - WaarBenJij.nu Arusha!!! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Pietie Visser - WaarBenJij.nu

Arusha!!!

Door: Pietie Visser

Blijf op de hoogte en volg Pietie

02 Januari 2015 | Tanzania, Arusha

De douanebeambte op het vliegveld Stone Town op Zanzibar gebaart alles uitpakken. Ik draai mijn rugzak binnenste buiten alles moet open.
Het voelt een beetje beschamend wanneer ik mijn huisje, mijn rugzak dus, daar zo open en bloot ziet liggen. Het voelt even als een slak zonder huisje. De beambte pluist alles uit zelfs de vuile was. Zonder geld te hoeven schuiven mag ik daarna alles weer verzamelen. Hindernis genomen, nu weer alles rubriceren.

De vlucht naar Arusha wordt aangekondigd. Ik heb nog steeds het idee dat het een vliegtuig is waar we op wachten. Op het vliegveld staat een klein kistje voor 12 personen. Wanneer je jezelf opvouwt en je bagage op schoot neemt, start de hoogbejaarde piloot de motor. De copiloot heeft waarschijnlijk een vrije dag vandaag.

Het vliegtuigje is volgeladen zoals elk vervoermiddel hier. Is er plaats voor 12 personen, dan kunnen daar zeker 10 bij, met hun bagage. Wonderwel komen we van de grond en vliegen over dit prachtige land. Wanneer ik naar beneden kijk, ontdek ik een waas van tegenstellingen. Het klimaat is het wat me verbaasd, het ene moment vliegen we door een heel groen gebied met warme regens om het andere moment enorme droogte en dor gebied, savanne te zien.

Wanneer de wielen de ladingsbaan raken kan ik weer uitademen. ‘Yes’, we zijn in Arusha!!! Langzaam kunnen we onszelf ontdoen van deze cocon en stappen de koele avondlucht in. Het centrum ligt ongeveer 10 kilometer van het vliegveld het is al bijna donker dus lopen is geen optie. Na onderhandelingen met de taxichauffeurs is er een met een scherpe prijs, nou ja scherp, we doen het er voor.

Eindelijk aankomen bij het hotel is de receptioniste net bezig haar teennagels te laten manicuren. Een voet met fel gekleurde nepnagels en versieringen is klaar, dus ze heeft wel even tijd om de kamer te wijzen. Terwijl ze de kamer laat zien, een tweepersoonsbed en een douche, vertelt ze dat haar man zulke teennagels zo sexy vindt. Ze geeft mij giebelend een high five. Wanneer ze begrijpt dat ik voor Eliza ga werken, ben ik haar vriendin. ‘Very nice, you are most welcome to work with the children’!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Pietie

Nog een kleine week en dan gaat Pakhuis vol Verhalen naar Tanzania!!! Workshops kunsteducatie geven aan straatkinderen, zodat ze steeds mooier dingen kunnen maken en verkopen aan de toeristen. Nu ben ik aan het inpakken, opruimen, visum ophalen in Den Haag en van iedereen afscheid nemen. Van alle NIMETO studenten heb ik al afscheid genomen en ook van de Pakhuiskinderen en nu nog van mijn familie en vrienden en dat vind ik best lastig!! Maar 6 weken door Tanzania reizen en werken lijkt me geweldig!! Maandag 1 december vertrekt het vliegtuig om 10.00 uur en dan na 8 uur vliegen, landen we in Dar es Salaam, Tanzania.

Actief sinds 25 Nov. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 9062

Voorgaande reizen:

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: